W pierwszej kolejności, jeśli mamy taką możliwość, musimy zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe do centrum alarmowego/informacyjnego ubezpieczyciela, który podpowie, dokąd należy się udać, by uzyskać pomoc. Można to zrobić telefonicznie, chociaż coraz więcej towarzystw daje możliwość zgłoszenia szkody elektronicznie - mailowo lub za pomocą specjalnego formularza umieszczonego na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Jeśli sytuacja jest nagła, najlepiej kontaktować się telefonicznie - w przypadku choroby konsultant pokieruje do odpowiedniej placówki medycznej.
Aby otrzymać zwrot kosztów za leczenie bądź otrzymać odszkodowanie po wypadku, kradzieży czy opóźnieniu lotu należy okazać ubezpieczycielowi odpowiednie dokumenty. Mogą być wymagane:
skany dowodu osobistego ubezpieczonego (lub np. paszportu),
formularz zgłoszenia szkody,
dokument ubezpieczenia,
w przypadku kłopotów ze zdrowiem - rachunki ze szpitala i całość dokumentacji medycznej,
rzetelny opis okoliczności zdarzenia, w których doszło do szkody (w przypadku kradzieży lub wypadku przyda się także notatka policyjna),
potwierdzenie pobytu w danym miejscu za granicą, np. rezerwacji z hotelu czy pensjonatu.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.