W jakim celu powstała wyszukiwarka wydziałów komunikacji?
Zebraliśmy w jednym miejscu dane 71 wydziałów komunikacji. Dzięki temu w łatwy sposób kierowcy mogą znaleźć adres swojego Wydziału Komunikacji. Dane telefoniczne i mailowe pomogą szybko połączyć się z pracownikami urzędu i otrzymać informacje dotyczące sprawy. Wiele formalności można załatwić przez internet. Jest to z pewnością oszczędność czasu, bo nie trzeba stać w urzędowych kolejkach. Nie trzeba wychodzić z domu, żeby np. zgłosić sprzedaż samochodu. Wyszukiwarka jest przeznaczona dla mieszkańców miast i miejscowości podległym danym Wydziałom Komunikacji. Osoba, która po raz pierwszy będzie rejestrowała samochód, może szybko dowiedzieć się, gdzie ma się udać, z jakimi dokumentami. A jeżeli ma pewne wątpliwości, ma w tym samym miejscu podany numer telefonu do specjalistów w tej dziedzinie, którzy mogą odpowiedzieć na wszystkie pytania interesantów. Dzięki wyszukiwarce osoby, które będą zarejestrować samochód, nie muszą szukać informacji o swoim Wydziale Komunikacji w gąszczu stron internetowych. Mają wszystko podane w jednym miejscu. Jakie informacje można znaleźć za pomocą wyszukiwarki?
W wyszukiwarce zebraliśmy najważniejsze informacje dotyczące działania Wydziałów Komunikacji. W każdym opisie znajdują się dane kontaktowe – numer telefonu, w większości adres mailowy. Dzięki temu kontakt z Wydziałem Komunikacji jest dużo szybszy i prostszy. Opisy zawierają także informacje o tym, jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie w czasie wizyty w urzędzie, aby od razu zarejestrować samochód. W opisach podpowiadamy, w których urzędach trzeba wcześniej umawiać się na wizyty oraz jak to zrobić internetowo czy telefonicznie. W wyszukiwarce podpowiadamy także, jak można złożyć wniosek o rejestrację przez internet. Każdy opis zawiera dokładny adres Wydziału Komunikacji. Wskazujemy także, jakimi środkami transportu dojechać do urzędu. Staramy się przedstawić trasy prowadzące do miejsca docelowego. Przybliżamy dokładną lokalizację poprzez ukazanie otoczenia urzędu – charakterystyczne miejsca, placówki. Opis Wydziału Komunikacji zawiera także godziny otwarcia, godziny przyjęć interesantów. Czy informacje o wydziałach są aktualizowane?
Redakcja rankomat.pl na bieżąco aktualizuje informacje zawarte w opisie. Wyszukiwarka powstała dla kierowców, aby w jednym miejscu mogli liczyć na komplet informacji. Ich aktualność jest tutaj kluczowa. Może zdarzyć się, że Wydział Komunikacji zmieni adres lub zasady przyjmowania klientów. To wszystko sprawdzicie w naszej wyszukiwarce. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy kierowca znalazł informacje niezbędne do zarejestrowania samochodu, ale także związane z samym posiadaniem samochodu – zgłoszenie sprzedaży itd. Wyszukiwarka wspiera wszystkich, którzy wolą sprawy załatwiać przez internet. Dzięki właściwym danym, można szybko dokonać formalności w Wydziale Komunikacji, dlatego staramy się, aby informacje w opisach były aktualizowane na bieżąco. Zgodność opisów ze stanem faktycznym sprawia, że wyszukiwarka spełnia zamierzone zadania – możliwość sprawdzenia w każdej chwili danych dotyczących właściwego Wydziału Komunikacji. Jakie sprawy można załatwić w Wydziale Komunikacji?
Jedną z najczęściej załatwianych formalności jest rejestracja pojazdu. Po zakupie każdego pojazdu, nowego, używanego z Polski, czy z zagranicy trzeba go zarejestrować. Do Wydziału Komunikacji trzeba się także zgłosić w celu wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego, po zagubieniu tablic rejestracyjnych, w celu wprowadzenia zmian w dowodzie rejestracyjnym, zgłoszenia sprzedaży pojazdu. W Wydziale Komunikacji odbiera się prawo jazdy po uprzednim wniosku. Wszystko to można załatwić w urzędzie. Jednak jest także możliwość załatwienia niektórych spraw online. Trzeba posiadać profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Trzeba wejść na stronę www.gov.pl i zalogować się do konta. W sekcji „Usługi dla obywatela” wybrać odpowiednią – zgłoś nabycie lub zbycie pojazdu bądź inne. Trzeba będzie wpisać dane wymagane przez system oraz zeskanować załączniki, które będą niezbędne. W przypadku rejestracji auta używanego, konieczne będzie dostarczenie do Wydziału Komunikacji lub odesłanie pocztą starego dowodu rejestracyjnego i tablic. Każdy kierowca może wybrać najlepszy dla siebie sposób załatwienia formalności związanych z posiadaniem samochodu.