To zależy od sytuacji, a także od regulacji danego towarzystwa ubezpieczonego. Jeśli wizyta u lekarza została zgłoszona centrum alarmowym/informacyjnym, to bardzo często ubezpieczyciel kieruje nas do placówki, z którą współpracuje. Wówczas możliwe jest tzw. rozliczenie bezkosztowe. Towarzystwo samo skontaktuje się z przychodnią/szpitalem lub gabinetem i pokryje koszty leczenia.
Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli w pobliżu miejsca zakwaterowania osoby ubezpieczonej nie ma placówki współpracującej bądź też w pierwszej kolejności (przed zgłoszeniem tego faktu do ubezpieczyciela) odwiedzono lekarza. Wówczas należy poprosić o wystawienie faktury czy też rachunku i samodzielnie dokonać opłaty.
Po powrocie z wizyty należy zgłosić ten fakt towarzystwu (termin zgłoszenia zdarzenia to kilka dni, zwykle maksymalnie 7, szczegóły znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia każdej firmy ubezpieczeniowej) i przesłać dokumenty zgłoszenia szkody (zgodnie z wymogami danego towarzystwa, o szczegóły można zapytać konsultanta w centrum pomocy/alarmowym).
Po rozpatrzeniu tych informacji ubezpieczyciel dokona zwrotu kosztów poniesionych na wizytę na podany mu numer konta bankowego.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.