Każdy ubezpieczyciel ma w tym zakresie własne wytyczne. Czas opóźnienia lotu może się wahać od 4 do 6 godzin. Jeśli samolot odleciał z mniejszym opóźnieniem niż jest to określone przez towarzystwo, to odszkodowanie nie zostanie wypłacone. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia każdej firmy ubezpieczeniowej można zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi tych przedziałów czasowych.
Aby odszkodowanie zostało wypłacone, należy o zdarzeniu poinformować centrum alarmowe/i informacyjne ubezpieczyciela oraz posiadać zaświadczenie o opóźnieniu lotu od przewoźnika. Niektóre towarzystwa wypłacają gotówkę tylko na podstawie dokumentu informującego o opóźnieniu.
Inne firmy wymagają dodatkowo dostarczenia rachunków oraz faktur dokumentujących wydatki poniesione w czasie oczekiwania na lot (za zakup jedzenia, napojów, niezbędnych środków kosmetycznych i higienicznych, a także za nocleg czy transport z lotniska i na lotnisko w przypadku ekstremalnie długich opóźnień). Należy więc takie rachunki zachować i okazać w razie potrzeby.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.