To zależy od wymagań ubezpieczyciela. Większość towarzystw wypłaca odszkodowanie na podstawie zaświadczenia od linii lotniczych oraz zachowanych faktur i rachunków. Powinny one dotyczyć tylko wymienionych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia wydatków. Najczęściej towarzystwa zwracają koszty poniesione na zakup niezbędnych produktów w czasie oczekiwania na lot.
Są to:
- artykuły spożywcze,
- napoje,
- artykuły higieniczne.
Rzadziej pokrywane są koszty zakwaterowania i transferu z lotniska (ale tylko wtedy, gdy linie lotnicze tego nie są w stanie zapewnić).
Niektórzy ubezpieczyciele wypłacają określoną w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia kwotę tylko na podstawie zaświadczenia o opóźnieniu lotu. Nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty. Taką politykę prowadzą między innymi towarzystwa Axa Assistance oraz Uniqa.
Niemniej jednak w sytuacji opóźnienia warto zapoznać się dokładnie z wytycznymi danego ubezpieczyciela, a w razie wątpliwości skontaktować się z centrum alarmowym/informacyjnym.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.