Ocenę działalności Warta można opierać na analizie raportu Rzecznika Finansowego w sprawie skarg klientów, napływających bezpośrednio do towarzystwa lub za pośrednictwem innej instytucji. Równie ważne są wypowiedzi Ubezpieczonych, którzy mieli lub nadal posiadają polisę wykupioną w tej firmie.
Według Rzecznika Finansowego, w 2020 roku do TUiR WARTA S.A lub innej instytucji wpłynęło 32042 skarg od niezadowolonych klientów. To o 5069 skarg mniej niż poprzednim roku. Liczba reklamacji wydaje się bardzo duża, ale powinniśmy brać pod uwagę, że Warta posiada aż 14,9% udziałów w rynku (dla ubezpieczeń majątkowych i osobowych działu II), a im więcej klientów, tym większe prawdopodpobieństwo, że ktoś z nich będzie niezadowolony z usług ubezpieczyciela.
Stosunek wszystkich skarg do udziału rynkowego Warta wynosi około 2150 skarg, co pozwoliło uzyskać towarzystwu 8. miejsce w rankingu 20. najlepszych firm ubezpieczeniowych* (pod względem liczby skarg). To awans o 2 oczka w stosunku do zeszłorocznego zestawienia.
Poziom skarg na ubezpieczycieli w 2020 roku | ||||
Towarzystwo ubezpieczeniowe | Liczba skarg* | Udział rynkowy towarzystwa (%)¹ | Liczba skarg przypadająca na 1% udziału rynkowego | |
1 | PKO TU S.A. | 862 | 1,2 | 718 |
2 | TU Euler Hermes S.A. | 599 | 0,8 | 749 |
3 | SALTUS TUW | 401 | 0,5 | 802 |
4 | TUZ TUW | 894 | 0,8 | 1118 |
5 | Concordia Polska TU. S.A. | 1250 | 1,1 | 1136 |
6 | TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych | 1571 | 1,0 | 1571 |
7 | PZU S.A. | 59920 | 29,0 | 2066 |
8 | TUiR WARTA S.A. | 32042 | 14,9 | 2150 |
9 | TUiR Allianz Polska S.A. | 9475 | 4,2 | 2256 |
10 | Generali TU S.A. | 9831 | 4,2 | 2341 |
11 | AVIVA TU Ogólnych S.A. | 3028 | 1,2 | 2523 |
12 | WIENER TU S.A. VIG | 5833 | 2,1 | 2778 |
13 | STU Ergo Hestia S.A. | 46853 | 15,3 | 3062 |
14 | TU INTERRISK S.A. VIG | 10234 | 3,3 | 3101 |
15 | TU Compensa S.A. VIG | 13711 | 4,4 | 3116 |
16 | TU Europa S.A. | 2087 | 0,6 | 3478 |
17 | Link 4 TU S.A. | 13195 | 2,6 | 5075 |
18 | UNIQA TU S.A. | 14823 | 2,8 | 5294 |
19 | TUW TUW | 7562 | 1,4 | 5401 |
20 | Pocztowe TUW | 2951 | 0,5 | 5902 |
* skargi wniesione bezpośrednio do zakładu ubezpieczeń lub za pośrednictwem innej instytucji w 2020 roku ¹ udział ZU w rynku Działu II, stan na 30.09.2020 r. źródło: Rzecznik Finansowy: Dodatkowe kwartalne sprawozdanie statystyczne SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ ZAKŁADÓW UBEZPIECZEŃ dział II, po IV kwartałach 2020 r. oraz Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2020 r. |
Powinniśmy również zwrócić uwagę, że Rzecznik Finansowy w swoim sprawozdaniu uwzględnia wszystkie napływające reklamacje. Wśród nich znajdują się takie, które po rozpatrzeniu zostają uznane za bezzasadne. Liczba skarg dotyczących wybranego towarzystwa warto więc potraktować jako subiektywną opinię ubezpieczonych. Oprócz tego należy mieć na uwadze fakt, że klienci znacznie częściej są skłonni podjąć działanie, by wystawić negatywną opinię jakiejś firmie, niż spontanicznie zostawić pozytywną opinię. To wpływa na ogromną przewagę opinii negatywnych w Internecie.
Bez względu na opinie o towarzystwie, warto sprawdzić również jego ofertę ubezpieczenia
Chcielibyśmy prosić Was o dodanie własnych opinii dotyczących towarzystwa Warta. Czy jesteście zadowoleni z usług tej firmy? A może mieliście problemy podczas likwidacji szkody? Podzielcie się z nami swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej.
* lista 20. towarzystw sporządzona wg wielkości udziałów w rynku (Dział II – Pozostałe ubezpieczenia osobowe oraz ubezpieczenia majątkowe)