Największy wycieczkowiec na świecie to 365 metrów długości, 2805 pokoi, 7600 miejsc i ponad 2000 osób samej załogi. Zobacz, jakie atrakcje czekają cię na pokładzie Icon of the Seas i ile zapłacisz za tydzień luksusu na morzu.

Zwodowany w porcie w Finlandii, od stycznia 2024 r. pływa po Zatoce Meksykańskiej i Morzu Karaibskim między Florydą a Kubą. Icon of the Seas liczy 20 pokładów, które pomieszczą prawie 10 tys. osób, razem z załogą. Na wycieczkowcu goście do dyspozycji będą mieli 40 restauracji, 7 basenów i park wodny.

Tak prezentuje się Icon of the Seas widziany z portu w Miami w USA.

Jaki jest obecnie największy statek świata?

Największym statkiem świata jest wycieczkowiec Icon of the Seas należący do floty Royal Caribbean. Statek został ukończony i opuścił fińską stocznię Meyer Turku, dołączając do floty 28 statków Royal Caribbean. Icon of the Seas jest nie tylko największy, ale również najnowocześniejszy wśród statków wycieczkowych, wyruszając w swój pierwszy rejs z pasażerami na pokładzie pod koniec stycznia 2024 r.

ICON OF THE SEAS W PIGUŁCE
Linia: Royal Caribbean 
Rok budowy: 2022 
Pasażerowie: 5610 
Załoga: 2350 
Długość: 365 m 
Prędkość: 22 węzły 
Tonaż: 250800 
Pokłady pasażerskie: 18 
Bandera: Bahamy

Gdzie pływa największy statek świata?

Statek wycieczkowy Icon of the Seas pływa regularnie od stycznia 2024 r. między USA, Meksykiem, Hondurasem a Bahamami. Z czego 2 dni na 8 rejsowych spędza na morzu bez przybijania do portu.

Trasa wycieczkowca Icon of the Seas

dzień

port

wpłynięcie

wypłynięcie

sobota

Miami (USA)

-

16:30

niedziela

dzień na morzu

-

-

poniedziałek

Costa Maya (Meksyk)

8:00

17:00

wtorek

Roatan (Honduras)

7:00

16:00

środa

Cozumel (Meksyk)

8:00

18:00

czwartek

dzień na morzu

-

-

piątek

Cococay (Bahamy)

7:00

17:00

sobota

Miami (USA)

6:00

-

Na podstawie tanierejsowanie.pl. Podane godziny są orientacyjne.

Ile kosztuje rejs na najdroższym statku świata?

Rejs wycieczkowcem na 8 dni (7 noclegów) to spory wydatek. Do biletu na Icon of the Seas trzeba jeszcze doliczyć koszty transportu do portu w Miami. Bilety lotnicze z Warszawy do stolicy Florydy zaczynają się od 1500 zł za 1 osoby dorosłej. Do tego warto doliczyć także koszt ubezpieczenia do USA.

Na samą podróż największym statkiem świata musisz przeznaczyć co najmniej 10 000 zł. Im bliżej do wypłynięcia, tym bilety na Icon of the Seas są tańsze. W lutym można kupić bilet za 9700 zł, później jest już tylko drożej.

Najtańszy bilet kosztuje 8400 zł, ale dopiero w terminie 10-17 stycznia 2026 r. Najdroższy rejs Icon of the sea to koszt aż 22 600 zł w okresie świąteczno-noworocznym 28 grudnia 2024 – 4 stycznia 2025 r.

Ceny rejsu Icon of the Seas na 8 dni

Termin w 2024 r.

Cena za 1 osobę od

luty

9 700 zł

marzec

11 800 zł

kwiecień

11 270 zł

maj

11 166 zł

czerwiec

11 710 zł

lipiec

12 740 zł

sierpień

11 220 zł

wrzesień

10 930 zł

październik

11 490 zł

listopad

11 490 zł

grudzień

12 970 zł

Źródło: tanierejsowanie.pl

Najtańsze ceny podane w tabeli wyżej dotyczą miejsca w kabinie wewnętrznej. Za kabinę z oknem, kabinę z balkonem czy apartament trzeba dopłacić nawet prawie dwa razy więcej.

Cena rejsu Icon of the Seas obejmuje:

  • zakwaterowanie w kabinie dwuosobowej wybranej kategorii,
  • pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację),
  • napoje (kawa, herbata, woda - dostępne w restauracji bufetowej),
  • korzystanie z basenu, siłowni oraz urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
  • udział w imprezach organizowanych na statku (widowiska w teatrze, animacje, koncerty),
  • serwis kabinowy i bagażowy podczas wejścia i zejścia ze statku,
  • opłatę serwisową (service charge/napiwki),
  • opłaty portowe.

Dopłaty wymagają transport do portu, wycieczki fakultatywne zamawiane na pokładzie statku, korzystanie z wybranych usług (pralnia, fotograf, SPA i inne) oraz ubezpieczenie podróżne.

WAŻNE!
Wpłata przy rezerwacji wynosi 30%, a reszta jest płatna na 70 dni przed rejsem. Płatności można dokonać przelewem w EUR lub w PLN.

Czy największy wycieczkowiec na świecie jest bezpieczny dla środowiska?

Największy statek wycieczkowy na świecie jest nie tylko luksusowy, ale też pokaźnych rozmiarów, co budzi obawy ekologów choćby w kwestii śladu węglowego tak dużej jednostki pływającej. 

Royal Carribean International, właściciel Icon of the Seas, jeszcze przed zwodowaniem statku zapewniał, że będzie to najbardziej przyjazny środowisku wycieczkowiec z całej floty. Czy tak jest rzeczywiście?

Rejs statkiem 1 osoby generuje ponad 500 kg dwutlenku węgla, a samolotem z zatrzymaniem się w czterogwiazdkowym hotelu 235 kg – wyliczył w 2022 r. Bryan Comer, Dyrektor Programu Morskiego w Międzynarodowej Radzie ds. Czystego Transportu, cytowany przez portal wodnesprawy.pl. Jego zdaniem średnia emisja dwutlenku węgla przez statki wycieczkowe to 250 g na pasażera na kilometr podróży, a pasażera samolotu wynosi między 10 a 130 g, w zależności od długości lotu.

Spółka Royal Caribbean zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Będzie to możliwe przez zastąpienie paliw na bazie ropy naftowej skroplonym gazem ziemnym (LNG). Problem w tym, że dochodzenie ekologów z 2023 r. wykazało szkodliwość zastosowania LNG w wycieczkowcach ze względu na uwalnianie do atmosfery metanu, który jest 80 razy groźniejszy w skutkach niż CO2. Wynika z tego, że gaz LNG do napędzania tak dużej jednostki pływającej może być bardziej szkodliwy dla klimatu od paliw tradycyjnych. Icon of the Seas posiada 300-tonowy zbiornik paliwa LNG.

Właściciel największego wycieczkowca świata odpiera te zarzuty twierdząc, że statek był projektowany w 2016 r., kiedy LNG był uważany za jedno z najbardziej ekologicznych źródeł energii. Zdaniem Comera alternatywą mógłby być metanol, czyli alkohol metylowy, szeroko stosowany rozpuszczalnik w wielu gałęziach przemysłu, co doprowadziłoby do osiągnięcia przez statek niemal zerowych emisji CO2.

Jakie ubezpieczenie na rejs statkiem Icon of the Seas?

Jeśli już planujesz wydać kilkanaście tysięcy złotych na rejs największym wycieczkowcem świata, warto dopłacić ok. 20 zł dziennie na rejs po Karaibach. Tak niewielka kwota może być bardzo opłacalna, kiedy wydarzy ci się wypadek, będziesz potrzebować leczenia, zaginie twój bagaż lub niechcący uszkodzisz czyjąś rzecz.

Ubezpieczenie na rejs statkiem powinno zawierać:

  • ubezpieczenie kosztów leczenia i ratownictwa;
  • pakiet Assistance - jeśli w takcie rejsu zajdzie konieczność skorzystania z pomocy np. tłumacza czy prawnika;
  • OC w życiu prywatnym - dzięki temu ubezpieczeniu możesz liczyć na pokrycie kosztów przez towarzystwo ubezpieczeniowe w razie wyrządzenia szkody osobie trzeciej;
  • ubezpieczenie NNW;

Ubezpieczenie podróżne na rejs statkiem czy lot samolotem można rozszerzyć o kluczowe elementy, jak ubezpieczenie bagażu. To szczególnie ważne, jeśli na rejs statkiem zabieramy np. kosztowną elektronikę, czy sprzęt sportowy. Warto też dokupić klauzulę alkoholową, która zabezpieczy nas na wypadek zdarzeń do których dojdzie, kiedy będziemy pod wpływem alkoholu

Patrycja Pałka, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych rankomat.pl

Polisa turystyczna na Icon of the Seas może przydać się także wtedy, gdy… w ogóle nie popłyniesz w rejs największym wycieczkowcem świata. Wtedy możesz odzyskać część lub całość poniesionych kosztów, w zależności od TU. Warunkiem jest wykupienie wcześniej ubezpieczenia kosztów rezygnacji, jeśli z jakichś powodów zrezygnujesz z wycieczki. Sprawdź w polisie warunki takiej ochrony, bo nie każdy powód kwalifikuje się do odzyskania pieniędzy za nieodbyty rejs z twojej strony.

Ubezpieczenie turystyczne na rejs statkiem
UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena
Europa Ubezpieczenia
Koszty leczenia
30 000 eur
Ratownictwo
5 000 eur
Bagaż
300 eur
59,00 zł
1 os. / 14 dni
Dodatkowo: NNW: 3 000 eursporty objęte polisą: 10 zdarzenia pod wpływem alkoholusprzęt sportowyzachorowanie COVID-19
Proama
Koszty leczenia
500 000 zł
Ratownictwo
500 000 zł
Bagaż
-
94,00 zł
1 os. / 14 dni
Dodatkowo: NNW: 30 000 złOC: 100 000 złzdarzenia pod wpływem alkoholuzachorowanie COVID-19
Generali
Koszty leczenia
500 000 zł
Ratownictwo
500 000 zł
Bagaż
1 000 zł
137,00 zł
1 os. / 14 dni
Dodatkowo: NNW: 50 000 złOC: 200 000 złzdarzenia pod wpływem alkoholuzachorowanie COVID-19
AXA
Koszty leczenia
600 000 zł
Ratownictwo
600 000 zł
Bagaż
3 000 zł
128,24 zł
1 os. / 14 dni
Dodatkowo: NNW: 50 000 złOC: 250 000 złOC sportowe: 250 000 zł sporty objęte polisą: 114zdarzenia pod wpływem alkoholusprzęt sportowyzachorowanie COVID-19 rehabilitacja po powrocie do Polski: (+49,00 zł)
Ubezpieczenie turystyczne na rejs statkiem
Europa Ubezpieczenia
59,00 zł 1 os. / 14 dni
Koszty leczenia
30 000 eur
Ratownictwo
5 000 eur
Bagaż
300 eur
Dodatkowo: NNW: 3 000 eursporty objęte polisą: 10 zdarzenia pod wpływem alkoholusprzęt sportowyzachorowanie COVID-19
Proama
94,00 zł 1 os. / 14 dni
Koszty leczenia
500 000 zł
Ratownictwo
500 000 zł
Bagaż
-
Dodatkowo: NNW: 30 000 złOC: 100 000 złzdarzenia pod wpływem alkoholuzachorowanie COVID-19
Generali
137,00 zł 1 os. / 14 dni
Koszty leczenia
500 000 zł
Ratownictwo
500 000 zł
Bagaż
1 000 zł
Dodatkowo: NNW: 50 000 złOC: 200 000 złzdarzenia pod wpływem alkoholuzachorowanie COVID-19
AXA
128,24 zł 1 os. / 14 dni
Koszty leczenia
600 000 zł
Ratownictwo
600 000 zł
Bagaż
3 000 zł
Dodatkowo: NNW: 50 000 złOC: 250 000 złOC sportowe: 250 000 zł sporty objęte polisą: 114zdarzenia pod wpływem alkoholusprzęt sportowyzachorowanie COVID-19 rehabilitacja po powrocie do Polski: (+49,00 zł)

Podsumowanie

1. Bilet na tygodniowy rejs Icon of the Seas kosztuje w przeliczeniu ok. 10 tys. zł za 1 osobę.

2. Największy wycieczkowiec świata pływa po Karaibach i zawija do portów w USA, Meksyku, Hondurasie i Bahamach

3. Cena rejsu Icon of the Seas obejmuje m.in. pełne wyżywienie i korzystanie z basenu, siłowni oraz urządzeń sportowo-rekreacyjnych, ale za SPA i inne atrakcje trzeba dopłacić

4. Ubezpieczenie na rejs statkiem kosztuje od kilkunastu złotych dziennie w zależności od wybranych dodatków