Jest to możliwe przed startem polisy. Ubezpieczający ma prawo zrezygnować bez podania powodu, np. w przypadku odwołania wyjazdu lub przesunięcia terminu podróży. Towarzystwo ubezpieczeniowe wymaga jednak pisemnego przedstawienia wypowiedzenia umowy. Każdy ubezpieczyciel ma prawo do ustalenia własnego okresu wypowiedzenia.
Może on wynieść od 7 do nawet 30 dni. Za początek okresu wypowiedzenia uznawana jest data otrzymania pisma przez ubezpieczyciela. W przypadku rezygnacji z polisy zwrócona zostanie składka za niewykorzystany okres ubezpieczenia.
Może to jednak oznaczać to, że jeśli zbyt późno zrezygnujemy z polisy (np. na 5 dni przed wyjazdem, w przypadku gdy okres wypowiedzenia wynosi 7), otrzymamy tylko część opłaconej składki (bez wliczenia dwóch pierwszych dni ochrony ubezpieczeniowej, w czasie trwania okresu wypowiedzenia).
Jeśli musisz zrezygnować z polisy, warto skontaktować się z naszym doradcą pod numerem 22 270 00 00 lub mailowo: turystyka@rankomat.pl lub bezpośrednio z towarzystwem, którego polisę się kupiło.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Ile mam czasu na opłacenie składki ubezpieczeniowej?
Czy ważność polisy rozpoczyna się zaraz po opłaceniu składki?
Czy mogę zrezygnować z wyjazdu z powodu strachu przed koronawirusem?
Czy mogę zrezygnować z wyjazdu z powodu zachorowania na Covid-19?
Czy mogę zrezygnować z biletu na samolot?
Czy mogę odwołać wycieczkę z biura podróży?
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.