Coraz więcej osób wie, czym jest ubezpieczenie assistance. Nadal większość posiadaczy usług pomocowych kojarzy je przede wszystkim z ubezpieczeniem samochodu. Taką odpowiedź według danych z raportu Europ Assistance podaje ok. 90% ubezpieczonych. W dalszej kolejności pojawiają się ubezpieczenia medyczne, na życie i domowe. Jak prezentuje się ubezpieczenie assistance w HDI? Czy warto kupić?
Porównaj ceny ubezpieczenia OC z Assistance »
Czytaj więcej: Awaria na drodze - sprawdź jak skorzystać z pomocy assistance
Cztery warianty ubezpieczenia assistance w HDI
HDI proponuje dla swoich klientów, aż 4 warianty ubezpieczenia Assistance, tak, aby każdy kierowca znalazł dla siebie coś interesującego. W zależności od wybranej opcji assistance różny będzie też zakres świadczonej pomocy. HDI oferuje następujące warianty ASS:
- Standard - w ramach tego ubezpieczenia przysługuje holowanie po kolizji lub wypadku, jednak maksymalnie na odległość 100 km od miejsca zdarzenia. Polisa obowiązuje na terenie Polski, a jej suma ubezpieczenie wynosi 5 tys. zł. Kierujący może również skorzystać z pomocy informacyjnej, dzięki której dowie się o najbliższych warsztatach i serwisach oraz będzie mógł przekazać wiadomość.
- Złoty - zakres ochrony został podniesiony o możliwość transportu uszkodzonego pojazdu odbywa się on nawet do 200 km, zarówno po wypadku, jak i awarii lub z powodu braku paliwa. W ramach ubezpieczenia można również liczyć na próbę usprawnienia samochodu na miejscu zdarzenia, wynajęcie auta zastępczego na 5 dni po wypadku i kradzieży, a także na pomoc tłumacza, jeżeli do zdarzenia dojdzie poza granicami kraju. Polisa obowiązuje na terenie Polski i Europy
- Złoty+ - zakres ubezpieczenia jest podobny jak w przypadku opcji Złotej z tą różnicą, że limit holowania został zwiększony do 400 km, od miejsca zdarzenia. Dodatkowo osoba ubezpieczona może liczyć na pojazd zastępczy już nie tylko po wypadku i kradzieży (w tym wariancie dostępny na 10 dni), ale też w razie awarii i to na 5 dni. Udzielona zostanie też pomoc w postaci zakwaterowania maksymalnie 2 osób w hotelu po wypadku, kradzieży i awarii pojazdu. Najwyższy pakiet assistance zapewnia również pomoc medyczną w postaci opieki nad dziećmi, czy rehabilitacji. Suma ubezpieczenia jest w tym wariancie najwyższa i wynosi aż 20 tys. zł. Zakresem terytorialnym jest również Polska i Europa.
- Podróżnik 15 - wariant ten skierowany jest do osób, którym zależy na maksymalnej ochronie swojego pojazdu, jednak nie przez cały rok, bowiem propozycja ta chroni przez 15 dni. Zakres polisy jest naprawdę szeroki. Obejmuje zdarzenia na terytorium Polski i Europy, zapewniając holowanie na odległość do 400 km za granicą i bez limitów w kraju. Można liczyć także na zakwaterowanie w hotelu oraz pojazd zastępczy na 10 lub 5 dni, w zależności od zdarzenia.
Pełne porównanie wariantów prezentuje poniższa tabela.
Świadczenie | Wariant | ||||
Podróżnik 15 | Standard | Złoty | Złoty + | ||
Okres ochrony | 15 dni | 12 miesięcy | |||
Suma ubezpieczenia | 10 000 zł | 5 000 zł | 10 000 zł | 20 000 zł | |
Zakres terytorialny | Polska + Europa | Polska | Polska + Europa | Polska + Europa | |
Wypadek | Holowanie na terenie RP po wypadku | 400 km | 100 km | 200 km | Bez limitu |
Holowanie poza RP po wypadku | 400 km | NIE | 200 km | 400 km | |
Próba usprawnienia pojazdu po wypadku | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Złomowanie pojazdu po wypadku | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Organizacja parkingu po wypadku | Do 3 dób | NIE | Do 2 dób | Do 3 dób | |
Awaria | Holowanie po awarii na terenie RP | 400 km | NIE | 200 km | Bez limitu |
Holowanie po awarii za granicą | 400 km | NIE | 200 km | 400 km | |
Próba usprawnienia pojazdu po awarii | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Złomowanie pojazdu po awarii | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Organizacja parkingu po awarii | Do 3 dób | NIE | Do 2 dób | Do 3 dób | |
Samochód zastępczy | Po wypadku gdy naprawa w warsztacie partnerskim | Do 10 dni | NIE | Do 5 dni | Do 10 dni |
Po wypadku gdy naprawa w warsztacie | |||||
Po wypadku bez unieruchomienia gdy naprawa w warsztacie partnerskim | NIE | NIE | NIE | Do 5 dni | |
Po wypadku bez unieruchomienia gdy naprawa w warsztacie | NIE | NIE | NIE | NIE | |
Po kradzieży | Do 10 dni | NIE | Do 5 dni | Do 10 dni | |
Po awarii | Do 5 dni | NIE | NIE | Do 5 dni | |
Podstawienie/odbiór | Podstawienie albo odbiór | NIE | Podstawienie albo odbiór | Podstawienie oraz odbiór | |
Pomoc w podróży (Wypadek, awaria oraz kradzież) | Kontynuacja podróży lub powrót do domu | Do bliższego miejsca | NIE | Do bliższego miejsca | Do bliższego miejsca |
Przewóz ubezpieczonych do miejsca holowania | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Odbiór pojazdu po naprawie lub odzyskanego po kradzieży | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Zakwaterowanie | Do 2 dób | NIE | NIE | Do 2 dób | |
Pomoc informacyjna po wypadku | Informacja serwisowa | TAK | TAK | TAK | TAK |
Przekazanie wiadomości | TAK | TAK | TAK | TAK | |
Pomoc tłumacza | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Pomoc informacyjna po awarii lub kradzieży | Informacja serwisowa | TAK | NIE | TAK | TAK |
Przekazanie wiadomości | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Pomoc tłumacza | TAK | NIE | TAK | TAK | |
Źródło: Ogólne Warunki Ubezpieczenia HDI Moto Assistance |
Sprawdź Ogólne Warunki Ubezpieczenia assistance w HDI
Obowiązki ubezpieczonego w HDI Moto Assistance
Nie ma polisy ubezpieczeniowej, która chroni przed wszystkim w kazdych okolicznościach. Assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym, co oznacza, że każde towarzystwo ubezpieczeniowe może dowolnie kształtować jego warunki. A co za tym idzie, każde towarzystwo ubezpieczeniowe nakłada na ubezpieczonego szereg obowiązków. Jeżeli ich nie dopełnisz, firma odmówi wykonania usługi lub pokrycia kosztów, ewentualnie obniży wysokość świadczenia lub wystąpi o zwrot części kosztów. Oto Twoje obowiązki jako ubezpieczonego polisą HDI Moto Assistance.
- odpowiedz na wszystkie pytania agenta ubezpieczeniowego podczas zawierania polisy,
- powiadom towarzystwo ubezpieczeniowe na piśmie o wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na ocenę ryzyka, a wystąpiły w trakcie trwania umowy,
- zapłać składkę z terminie określonym w umowie,
- zgłoś zdarzenie w terminie do 3 dni od jego wystąpienia, chyba że dla określonego zdarzenia w OWU przewidziany jest inny termin,
- przekaż wszystkie niezbędne informacje pracownikowi infolinii,
- postępuj zgodnie z dyspozycjami Centrum Obsługi Klienta Warty.
- działanie sił wyższych (powódź, pożar, huragan, trzęsienie ziemi)
- po wypadku, kiedy kierowca trafił do szpitala, a holowanie zleciła policja,
- gdy do wypadku lub awarii dojdzie na autostradzie i holowanie zlecają służby autostradowe.
Wyłączenia w HDI Moto Assistance
Nie po to kupujesz assistance, żeby z niego nie skorzystać. Ale też towarzystwo ubezpieczeniowe nie w każdej sytuacji będzie chciało Ci pomóc. I będzie miało rację.
Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela to najczęściej ignorowany paragraf Ogólnych Warunków Ubezpieczenia i jednocześnie najczęstsza przyczyna odmowy odszkodowania lub świadczenia. Kiedy pomoc z HDI nie przyjedzie? Firma nie odpowie za zdarzenia spowodowane:
- umyślnie lub poprzez rażące niedbalstwo,
- pod wpływem alkoholu albo substancji odurzających,
- przez osoby nieposiadające uprawnień do kierowania danym pojazdem,
- podczas jazd wyścigowych, konkursowych, rajdów oraz treningów do tych jazd,
- podczas kierowania pojazdem niedopuszczonym do ruchu po drogach publicznych (jeżeli stan techniczny miał wpływ na powstanie szkody),
- działaniami wojennymi, zamieszkami, rozruchami, aktami terroryzmu, sabotażem, ruchami społecznymi, katastrofą nuklearną lub radioaktywnością.
Ponadto firma nie pokrywa kosztów:
- dorobienia kluczyków,
- zakupu akumulatora, kół, opon, paliwa, części zamiennych,
- opłat celnych, mandatów, opłat drogowych,
- transportu ładunku pojazdu,
- wyżywienia ubezpieczonych,
- związanych z użytkowaniem samochodu zastępczego: mandatów, ubezpieczeń, paliwa itd. w tym kosztów rekompensaty za uszkodzenia powstałe w trakcie korzystania z niego,
- transportu zwierząt oraz nadbagażu,
- rozładunku i załadunku pojazdu,
- sprzątania rzeczy rozsypanych.