Nasi Klienci oceniają AXA na
1,70
Zostaw opinię

Zgłoszenie szkody w towarzystwie AXA Direct jest bardzo proste. Należy jednak przygotować informacje, które będa potrzebne przedstawicielowi ubezpieczyciela. 

15 października 2020 r. nowym właścicielem AXA w Polsce stała się UNIQA.

UNIQA to wiodąca marka ubezpieczeniowa w Austrii i jedna z największych grup ubezpieczeniowych, działająca w 18 krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Obsługuje aż 10,5 mln klientów. Dzięki połączeniu firm klienci w Polsce otrzymują pełną paletę produktów ubezpieczeniowych, emerytalnych czy inwestycyjnych.

Integracja nie nakłada żadnych dodatkowych obowiązków na klientów. Dotychczasowe umowy ubezpieczenia pozostają aktywne i nie wymagają żadnych zmian.

Porównaj ceny ubezpieczenia OC / AC »

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC

Jeśli chcesz zgłosić szkodę z OC w towarzystwie AXA Direct musisz być przygotowany na podać pewnych informacji. Są to:

  • pojazdu sprawcy (numer rejestracyjny, marka pojazdu),
  • sprawcy (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu),
  • pojazdu poszkodowanego (numer rejestracyjny, marka pojazdu, numer VIN),
  • osobowe poszkodowanego (imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL bądź REGON),
  • kontaktowe poszkodowanego (numer telefonu, e-mail, adres korespondencyjny),
  • adresowe jednostki policji, straży miejskiej, pogotowia, straży pożarnej (w przypadku, gdy doszło do interwencji),
  • opis: okoliczności zdarzenia oraz uszkodzeń pojazdów uczestniczących w zdarzeniu,
  • aktualne miejsce postoju poszkodowanych pojazdów,
  • numer polisy OC sprawcy,
  • datę i miejsce zdarzenia.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia AC

Podobne zasady dotyczą zgłoszenia szkody z polisy autocasco. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, skontaktuj się z ubezpieczycielem i podaj następujące informacje:

  • numeru polisy AC,
  • danych kontaktowych (numer telefonu, e-mail, adres korespondencyjny),
  • daty i miejsca zdarzenia,
  • danych adresowych jednostki policji, straży miejskiej, pogotowia, straży pożarnej (w przypadku, gdy doszło do interwencji),
  • opisu okoliczności zdarzenia, w wyniku którego doszło do uszkodzenia pojazdu,
  • aktualnego miejsca postoju pojazdu.

Terminy likwidacji szkody w AXA Direct

AXA Direct likwiduje szkodę w ciągu 30 dni od daty jej zgłoszenia. Jeżeli nie ma możliwości zajęcia stanowiska w sprawie, poszkodowany otrzymuje pismo z wyjaśnieniem przyczyny braku decyzji i sposobie dalszego postępowania.