Właściciele BMW w III kwartale 2019 r. najrzadziej deklarowali spowodowanie przynajmniej jednej kolizji w całej historii posiadania OC (16,8%). Pomimo tego, to właśnie im ubezpieczyciele proponowali najdroższe ubezpieczenie samochodu – średnio polisa kosztowała 887 zł.
W raporcie „RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych” sprawdziliśmy, właściciele których marek samochodów deklarowali najwięcej szkód w III kwartale 2019 r. Ponadto przeanalizowaliśmy, jak marka i model auta, a także rodzaj tankowanego paliwa wpływały na wysokość cen OC.
Kierowcy BMW powodują najmniej szkód na drogach
W III kwartale 2019 r. najrzadziej do spowodowania co najmniej jednej szkody w całej historii ubezpieczenia OC, przyznali się właściciele BMW (16,8%). Nieco częściej robili to posiadacze Audi (17,3%) oraz Fiata (17,4%). Natomiast najczęściej sprawcami szkód komunikacyjnych byli kierowcy Nissana (21,7%), a także Toyoty (21,5%) i Mazdy (21,4%).
– Posiadacze BMW od lat zwyciężają w rankingach na „najgorszych kierowców”. W ocenie ubezpieczycieli również ryzyko spowodowania przez nich kolizji jest wysokie. W III kwartale 2019 r. to dla tej marki średnia cena OC była najwyższa. Pomimo tego, jak wynika z danych rankomat.pl, właściciele BMW powodują mniej szkód na drogach niż kierowcy innych samochodów – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży w rankomat.pl.
Renault z najtańszym, a BMW z najdroższym OC
Z 11 najczęściej ubezpieczanych w III kwartale 2019 r. w porównywarce rankomat.pl marek samochodów, najmniej za OC płacili właściciele Renault (614 zł). Nieco głębiej do portfela musieli sięgnąć kierowcy Skody (619 zł) oraz Toyoty (624 zł).
Najwięcej za OC w III kwartale br. płacili właściciele BMW (887 zł). Nieco taniej samochód mogli ubezpieczyć kierowcy Audi (760 zł) i Volkswagena (672 zł).
Trabant z najtańszym OC
Na cenę ubezpieczenia samochodu wpływa również jego wiek. W III kwartale 2019 r. wśród pojazdów wyprodukowanych przed 1999 r., najmniej za OC płacili właściciele Trabanta P601. Najtańsza polisa dla tego wieloletniego modelu kosztowała 142 zł, a średnio za jego ubezpieczenie trzeba było zapłacić 379 zł.
W III kwartale 2019 r. spośród aut z lat 1999-2008, najmniej za OC płacili właściciele Smarta (średnio 503 zł). Z kolei wśród pojazdów z lat 2009-2019, najtaniej można było ubezpieczyć Nissana Note (średnio 479 zł).
Najtańsze OC na auta elektryczne, a najdroższe z instalacją LPG
W III kwartale 2019 r. najmniej za OC płacili właściciele aut elektrycznych, którzy na ten cel przeznaczyli średnio 550 zł. Z kolei o 182 zł więcej na ubezpieczenie komunikacyjne musieli wydać posiadacze samochodów z instalacją LPG (732 zł).
Deklaracje właścicieli samochodów na podstawie danych pozostawionych przez kierowców w kalkulatorze rankomat.pl. Dane są weryfikowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe w bazie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).
Raport został przygotowany w oparciu o dane porównywarki rankomat.pl, pochodzące z kalkulacji użytkowników wykonanych w okresie 01.01.2015 r. do 30.09.2019 r. i przedstawia mediany najniższych cen OC.
Co warto wiedzieć?
- Właściciele BMW najrzadziej deklarowali spowodowanie szkód na drogach (16,8%).
- Właściciele Nissana najczęściej deklarowali spowodowanie szkód na drogach (21,7%).
- W III kwartale 2019 r. właściciele BMW płacili najdrożej za OC (średnio 887 zł).
- W III kwartale 2019 r. właściciele Renault płacili najmniej za OC (średnio 614 zł).