Limity odpowiedzialności to integralna część każdej polisy mieszkaniowej. Limity dotyczą poszczególnych ryzyk i mogą być zarówno kwotowe, jak i ilościowe, wagowe, procentowe czy czasowe.
Podstawowym limitem jest suma ubezpieczenia, czyli górny próg odpowiedzialności finansowej ubezpieczyciela. Jeśli lokator zdecyduje się na ubezpieczenie wyposażenia na 30 000 zł, to maksymalnie tyle otrzyma w ramach odszkodowania.
W poszczególnych zdarzeniach limity występują najczęściej w pakiecie assistance:
- przykłady limitów kwotowych: 500 zł – rozmrożone produkty spożywcze na skutek awarii sprzętu AGD, 10 000 zł – za utratę gotówki w wyniku rabunku, 15 000 zł – za szkody spowodowane przez akty wandalizmu, 50 000 zł – za szkody w przedmiotach ze srebra, złota i platyny;
- przykłady limitów ilościowych: 2 – organizacja przeglądu instalacji gazowej i elektrycznej w ramach Home Assistance, 5 uli – ubezpieczenie pszczół w ramach OC w życiu prywatnym;
- przykłady limitów wagowych: 5 kg – ciężar drona w ramach ubezpieczenia ruchomości;
- przykłady limitów czasowych: 12 godzin – zgłoszenie kradzieży i rabunku z wykazem utraconych przedmiotów, 60 dni – pobyt w szpitalu w ramach NNW lokatora, 90 dni – zakwaterowanie w pokoju hotelowym po szkodzie w ramach Home Assistance;
- przykłady limitów procentowych: 10%- SU mienia ruchomego przechowywanego w piwnicy, 20% - SU biżuterii, 50% - SU za szkody spowodowane przez zwierzęta domowe.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.